sobota, 19 marca 2016

Gryczany chleb bezglutenowy z ziarnami

Rozkochałam się w pieczeniu bezglutenowych chlebków i teraz nikt i nic mnie nie powstrzyma. Ten przepis bardzo lubię i chętnie z niego korzystam, ponieważ chlebek gryczany pachnie przepięknie i zawsze się udaje. Jest mięciutki jak żaden inny, nic więc dziwnego, że bardzo posmakował kilku bezglutenowcom w moim otoczeniu. Za każdym razem prosili o przepis, a skoro tak, nie widzę powodu, aby miał nie widnieć tutaj. 


2 szklanki mąki gryczanej 
1 szklanka skrobi ziemniaczanej
8g drożdży instant
½ szklanki nasion słonecznika
1 płaska łyżeczka soli
1 czubata łyżka cukru
500 ml ciepłej wody
1 łyżka oleju kokosowego 


Do dużej miski przesiej mąkę oraz skrobię. Przygotuj zaczyn: do małej miseczki odsyp ze składników drobinę mąki, cukru oraz ciepłej wody, dodaj drożdże i zamieszaj. Odstaw w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na 10 minut. 

Do miski z mąką dodaj pozostałe składniki: słonecznik, sól, resztę cukru oraz wodę z rozpuszczonym w niej olejem, a także zaczyn z drożdży. Za pomocą łyżki wyrabiaj ciasto przez 4-5 minut, aż będzie jednolite. Przykryj ściereczką i odstaw do wyrośnięcia na 1 godzinę. 

Piekarnik rozgrzej do 190°C. Formę keksówkę o wymiarach około 25x12 cm wyłóż papierem do pieczenia i natłuść. 

Wyrośnięte ciasto przełóż do przygotowanej formy i odstaw jeszcze do wyrośnięcia na 20 minut. Wstaw do piekarnika i piecz 50-60 minut. Upieczony chlebek studź przez 15 minut w formie, następnie wyjmij i pozostaw na metalowej kratce do całkowitego przestudzenia. 

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam chleb 100% gryczany :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem bardzo ciekawa jak smakuje taki gryczany chlebek, więc bardzo chętnie upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem zakochana w Twoich chlebach! Najpierw jaglany, teraz ten... sama nie wiem, który lepszy! Jadłam raz gryczany z ziarnami i byłam oczarowana - jestem pewna, że z tym byłoby podobnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i dziękuję :) warto go sobie upiec w domu, bo jest naprawdę prosty :)

      Usuń
  4. Witam! Kusi mnie bardzo ten przepis, ale mam pytanie: czy olej kokosowy można zastąpić olejem rzepakowym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że tak, chlebek będzie miał po prostu trochę bardziej wyrazisty smak

      Usuń

Witam! Miło mi Ciebie gościć, proszę o wyrażenie swojej opinii na temat aktualnego posta. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

TOP