czwartek, 8 października 2015

Aromatyczne curry z orzechami nerkowca i ciecierzycą

Kiedy słyszymy nazwę „curry”, na myśl przychodzi nam gotowa mieszanka określonych przypraw w formie proszku czy pasty, które determinują smak tej potrawy, tymczasem w kuchni indyjskiej pod tym pojęciem kryje się coś więcej – jest to określony sposób przygotowania uwzględniający przy tym wszystkie główne składniki zanurzone w sosie. Istnieje ogromna różnorodność curry, a poniższa wersja, znaleziona w jednej z wegańskich książek kucharskich i nieco przeze mnie zmodyfikowana, jest bardzo aromatyczna i pożywna. 



Składniki:
150 g batatów pokrojonych w 1 cm kostkę
3 łyżki oliwy
1 duża cebula, drobno posiekana
2 ząbki czosnku, drobno pokrojone
3 cm kawałek imbiru, pokrojony w drobną kosteczkę
1 łyżeczka mielonej gałki muszkatołowej
1 łyżeczka chili w proszku
½ łyżeczki kurkumy
½ łyżeczki cynamonu
1 szklanka ciecierzycy
1 szklanka orzechów nerkowca, delikatnie uprażonych
1 szklanka warzywnego bulionu
½ szklanki mleka kokosowego
świeżo posiekana kolendra 
ugotowany ryż pełnoziarnisty do podania


Ciecierzycę namocz na noc i gotuj do miękkości. 

Pokrojone bataty włóż do garnka z niewielką ilością wrzącej wody i gotuj przez 10-15 minut, aż będą miękkie.

Rozgrzej oliwę w głębokiej patelni lub rondlu. Wrzuć cebulę, czosnek, imbir, gałkę muszkatołową, chili, kurkumę i cynamon i smaż przez około 5 minut, aż cebula stanie się miękka. 

Ugotowane kartofle, ciecierzycę, uprażone nerkowce dodaj do pozostałych składników, dolej bulion i mleko kokosowe, po czym zamieszaj, aby wszystkie składniki dokładnie się połączyły. Całość gotuj na małym ogniu przez 15 minut. 

Gotowe curry udekoruj posiekaną kolendrą i podawaj z ugotowanym ryżem. 

4 porcje


7 komentarzy:

  1. kocham takie curry, szczególnie z batatami czy marchwią/dynią <3 a jak jeszcze widzę nerkowce to tym bardziej mam ochotę je zrobić :) mam po prostu słabość do indyjskich smaków!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny przepis na pewno wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  3. curry z orzechami nerkowca to dla mnie najlepsza kombinacja na świecie! pyszności

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda to obłędnie. A jeszcze wykorzystałaś orzechy nerkowca, co daje świetne połączenie smaków w tym daniu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyszło mi zbyt rzadkie, więc zblendowałam część, następnie wszystko wymieszałam i wyszło świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry! Curry zrobione i przepyszne! Ale mam pytanie, czy można to danie zawekować?

    OdpowiedzUsuń

Witam! Miło mi Ciebie gościć, proszę o wyrażenie swojej opinii na temat aktualnego posta. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

TOP