wtorek, 10 marca 2015

Tofucznica jalapeño ze szpinakiem i pieczarkami

Nie ma lepszej propozycji na udany początek dnia niż porządny talerz ciepłej i aromatycznej tofucznicy. Ja mogłabym ją jeść w każdej postaci, dlatego nie jest to ostatnia wersja, którą tu umieszczam.

Ostatnio kupiłam kilka opakowań suszonych papryczek jalapeño, uwiódł mnie ich pikantny i jednocześnie lekko kwaskowaty, orzeźwiający smak, dlatego ostatnio dodaję je do wszystkiego. Jeżeli jednak nie przepadasz za pikantnymi smakami, możesz je pominąć. 

W moim odczuciu odpowiednio przyrządzona tofucznica do złudzenia - nie tylko wizualnego, ale też smakowego - przypomina tradycyjną jajecznicę. Pomogą w tym trzy składniki. Po pierwsze sól kala namak, która nada jajeczny smak. Po drugie płatki drożdżowe, które zlepią wszystkie składniki i sprawią, że Twoja tofucznica będzie miała głęboki i sycący smak. Po trzecie kurkuma dla odpowiedniej kolorystyki. Pozostałe dodatki to dowolna kwestia, warto eksperymentować i próbować nowych smaków. Ja miałam pod ręką resztkę szpinaku i pieczarki. Wykorzystanie resztek pozostawionych w lodówce warzyw daje mi dużą satysfakcję, a tofucznica to idealna ku temu okazja. Wystarczy jeszcze dokroić kilka kromek dobrego, razowego chleba i pyszne śniadanie gotowe!


Składniki na dwie duże porcje:
2 łyżki warzywnego bulionu
½ średniej cebuli
250 g pieczarek
2 duże garście świeżego szpinaku
1 płaska łyżeczka suszonych papryczek jalapeño (opcjonalnie)
½ łyżeczki kurkumy
1 kopiasta łyżka płatków drożdżowych (można zastąpić zmieloną mąką z cieciorki lub kaszy jęczmiennej)
sól kala namak do smaku (u mnie ½ łyżeczki)
1 kostka naturalnego tofu
kilka pomidorków koktajlowych i szczypior do dekoracji


Cebulę pokrój w drobną kostkę, pieczarki w plasterki. Szpinak dokładnie umyj i posiekaj.

Na dużej patelni rozgrzej bulion. Wrzuć cebulę, a kiedy nieco zmięknie, dodaj pieczarki. Duś do momentu, kiedy większość wody, która wypłynęła z pieczarek, odparuje. Dorzuć szpinak, wszystkie przyprawy, drożdże i od razu pokruszone tofu. Całość zamieszaj i podsmaż jeszcze 3 minuty. Jeżeli jest taka potrzeba, dopraw jeszcze do smaku solą kala namak. Przełóż na talerz, udekoruj przekrojonymi na pół pomidorkami i posyp szczypiorkiem. 

Smacznego!



2 komentarze:

Witam! Miło mi Ciebie gościć, proszę o wyrażenie swojej opinii na temat aktualnego posta. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

TOP