czwartek, 22 stycznia 2015

Czekoladowe ciasteczka z melasą

Zrobienie tych przepysznych ciasteczek to betka, a pochłania się je z podobną łatwością. Zdrowe i pożywne składniki nadają im cudowną, konkretną konsystencję, a melasa ciekawego posmaku. Nie myśl sobie jednak, że dzięki temu zjesz ich mniej, o nie! Ja nie mam najmniejszych problemów, aby wchłonąć pół blachy, oczywiście zanim zdążę ubiec poważną konkurencję w osobie mojego męża, który też je uwielbia. Doskonałe na gorsze, deszczowe i ponure dni, kiedy tak potrzebujemy kojącego smaku czekolady…


Składniki:
¾ szkl. płatków owsianych
¾ szkl. mąki owsianej (lub innej dowolnej)
3 łyżki kakao
½ łyżeczki sody
2 dojrzałe banany
¾ szkl. mleka roślinnego
garść rodzynek
łyżka masła orzechowego
3 łyżeczki melasy (lub syropu klonowego)
½ szkl. orzechów nerkowca (lub innych)


Rozgrzej piekarnik do 180 °C. Przygotuj blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Do miski wsyp płatki, mąkę, kakao i sodę. Wymieszaj suche składniki i wlej mleko. Banany rozgnieć widelcem i wmieszaj w masę, dodaj też masło orzechowe i melasę. Na suchej patelni upraż wcześniej posiekane orzechy, które wraz z rodzynkami dodaj do ciasta. Całość dokładnie wymieszaj.

Teraz z czekoladowej masy odmierz ciasteczka (ja robię to za pomocą zwykłej stołowej łyżki, ale myślę, że najłatwiej będzie przy użyciu łyżki do lodów), które układaj na blasze o odległości ok. 5 cm. Mnie udaje się uzyskać 12 dużych ciastek. Piecz ok. 20 min. Wyciągnij z piekarnika i po odczekaniu ok. 5 min, aż troszkę przestygną, przełóż na metalową kratkę. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witam! Miło mi Ciebie gościć, proszę o wyrażenie swojej opinii na temat aktualnego posta. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

TOP