piątek, 16 stycznia 2015

Faszerowane bakłażany z komosą ryżową, tofu i warzywami

Faszerowane warzywa zawsze stanowią pomysł na niebanalne i smaczne danie, które świetnie zaprezentuje się na różnego rodzaju przyjęciach, ale nie tylko. Ja lubię przyrządzać je ot tak, na zwykły codzienny obiad. Dziś proponuję nadziewane bakłażany, z których możemy wyczarować dosłownie wszystko. Ja sięgnęłam po produkty, które miałam akurat pod ręką. Bakłażan (nazywany też gruszką miłosną, jest afrodyzjakiem :) to doskonałe źródło potasu, magnezu i wapnia. Jego fioletowo-niebieska skórka zawiera związki fenolowe, które unieszkodliwiają wolne rodniki i chronią przed nowotworami. Z kolei komosa ryżowa to jedno z najlepszych źródeł pełnowartościowego białka, zdrowa alternatywa dla białka zwierzęcego, ponieważ zawiera komplet aminokwasów egzogennych. Pozostałe warzywa, które dodamy to farszu dostarczą nam dodatkowych witamin i minerałów, no i oczywiście doznań smakowych :) Ja wybrałam dziś paprykę żółtą czerwoną, pieczarki, cebulę i wędzone tofu. Na końcu nafaszerowane bakłażany można posypać uprażonym słonecznikiem czy migdałami. Mmmm, pycha!

Podaję przepis na dwie porcje:

Składniki:

2 średnie bakłażany,
¾ szklanki komosy ryżowej,
¾ kostki tofu (ok. 150g)
1 duża cebula, pokrojona w drobną kostkę
0,5 kg pieczarek,
1 czerwona papryka i 1 żółta papryka, pokrojone w drobną kosteczkę
2 ząbki czosnku,
Odrobina oliwy lub bulionu
Do smaku: sól, pieprz, sos sojowy, bazylia, oregano, tymianek lub inne dowolne zioła.


Komosę ryżową opłucz, przełóż do garnka, zalej ok. 2 szklankami wrzącej wody i gotuj na wolnym ogniu pod przykryciem przez ok. 15-20 min. Następnie odcedź i przełóż do większej miski.
Bakłażany przekrój na pół, wydrąż środek i pokrój go w kostkę.

Do większego garnka wlewamy odrobinę wrzątku (ok. 3 cm) wkładamy wydrążone połówki bakłażana i gotujemy ok. 5-7 min. Delikatnie wyjmij i pozostaw do ostygnięcia.

Pokrojoną cebulę wrzucamy na rozgrzany na patelni bulion lub oliwę, po chwili dodajemy pokrojone papryki i miąższ bakłażana, dusimy pod przykryciem ok. 5 min. Po tym czasie wrzucamy pokrojone pieczarki i tofu. Całość pogotować jeszcze kilka minut, odparować ewentualny nadmiar wody.

Na koniec przyprawiamy do smaku: dodajemy przeciśnięte ząbki czosku, w dłoniach przecieramy aromatyczne zioła, odrobinę soli , sosu sojowego, pieprzu bądź chili. Co kto lubi :)

Gotowy i ciepły farsz przekładamy do miski z komosą i całość delikatnie mieszamy.
Wszystkie wcześniej przygotowane połówki bakłażana wypełniamy aż po brzegi kolorowym i aromatycznym farszem. 

Posypujemy wcześniej uprażonym słonecznikiem lub migdałami. Natka pietruszki lub kiełki również mile widziane.

Podajemy od razu, danie można też przygotować z wyprzedzeniem i odgrzać w piekarniku

Smacznego!


2 komentarze:

  1. Mam komosę i nie wiem co z nią zrobić. Teraz mam inspiracje!
    Wygląda pysznie :)
    Zapraszam : http://befitandsexystudentlife.blogspot.com
    Obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi sie bakłażan rozgotował, wiec go pokroiłam i wrzuciłam do reszty. Wyszła komosa z sosem :) Też pyszna :)

    OdpowiedzUsuń

Witam! Miło mi Ciebie gościć, proszę o wyrażenie swojej opinii na temat aktualnego posta. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

TOP