niedziela, 17 maja 2015

Mleko z orzechów nerkowca

Mogłabym pić je na okrągło, tak prosto z butelki, jednak przede wszystkim mleko z nerkowców stanowi doskonałą bazę podczas gotowania. Ma gęstą i konkretną konsystencję, podobną do śmietanki kremówki bądź mleka kokosowego. Przepis poniżej jest bardzo prosty i przedstawia wytrawną wersję, która idealnie nada się do zabielania zup czy przyrządzania sosów. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby do mleka dodać syrop klonowy i ziarenka wanilii, aby stworzyć pyszną słodką wersję, wprost wymarzoną do deserów. W przeciwieństwie do innych rodzajów mleka z orzechów, mleko z nerkowców nie wymaga odsączania. Jeżeli chcesz, aby mleko było nieco rzadsze, wystarczy, że dolejesz nieco więcej wody.


Składniki:
1 szklanka surowych orzechów nerkowca
2 szklanki filtrowanej wody


Orzechy nerkowca zalej wodą i wstaw na noc do lodówki. Przepłucz czysta wodą i odcedź. 

Namoczone orzechy przesyp do blendera. Przez 3 minuty ucieraj na wysokich obrotach, stopniowo dolewając wodę, tak aby powstał jednolity płyn. 

Przelej do butelki i przechowuj w lodówce. Zużyj w ciągu tygodnia.

3 komentarze:

  1. nerkowce to moje ulubione orzechy, które mogłabym jeść bez końca i takie domowe mleko z nich to prawdziwy rarytas!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny prosty przepis. Mieszkam w USA, gdzie mleko z nerkowcow jest powszechnie dostepne w sklepach. Jestem wegetarianka (z duza nadwaga ), ktora inspiruje sie dieta weganska. Moja siostra dowiedziala sie wlasnie, ze jest uczulona na produkty mleczne i jajka, wiec moja rodzina nagle pyta sie mnie o zdanie, mimo ze wczesniej uwazali ze dieta weganska to jest jakies szalenstwo :) :) :) (jedza zdrowo, duzo swiezych owocow i warzyw ale niestety produkty zwierzece tez). Polece mojej siostrze pani blog. Czy moze pani polecic jakies dobre sklepy online? Super blog, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie mleko musi być świetne, gdyż orzechy nerkowca mają mnóstwo prozdrowotnych właściwości: http://www.jestemfit.pl/artykuly/dieta/5-powodow-dla-ktorych-warto-jesc-orzechy Spróbuję sobie takie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń

Witam! Miło mi Ciebie gościć, proszę o wyrażenie swojej opinii na temat aktualnego posta. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

TOP