wtorek, 3 lutego 2015

Wegański lunch box

Nie jestem do końca pewna, czy w tym przypadku możemy mówić o przepisie, jednak od czasu do czasu będę tu umieszczała dania, które po prostu ułatwią roślinożercom codzienne życie. Przeważnie każdy weganin spędza w kuchni nieco więcej czasu na przygotowanie świeżych, nieprzetworzonych produktów, na obieranie i krojenie warzyw czy owoców. Oczywiście nie mam nic przeciwko. Ja uwielbiam gotować i czasami na dłużej zamieszkać w kuchni. Jednak, jak chyba każdy, mam takie dni, kiedy nie mam czasu lub ochoty na nic. Dlatego wtedy korzystam z mrożonych warzyw (dobra alternatywa na tę porę roku), wcześniej namaczam i gotuję rośliny strączkowe i dzięki temu przygotowanie zdrowego obiadu czy kolacji zajmuje mi nie więcej niż 15 min. Dziś proponuję zdrowy lunch box do pracy: duszoną cieciorkę z rukolą, marchewkę i groszek z koperkiem oraz kiełbaski seitanowe - możesz zastąpić sojowymi.  Tego rodzaju kiełbaski znajdziemy w prawie każdym większym supermarkecie lub w sklepach internetowych. Uważam, że ich walory smakowe są coraz lepsze i naprawdę z powodzeniem mogą zastąpić mięso. Należy jednak pamiętać, że choć i tak są zdrowsze od odzwierzęcych odpowiedników, są to produkty przetworzone, dlatego sięgajmy po nie od czasu do czasu.



Składniki:
½ szkl. cieciorki (moczona wcześniej w wodzie przez kilka godzin)
dwie duże garście rukoli
1 łyżeczka nasion kuminu
4 mrożone kostki bulionowe lub 2 łyżki oliwy
200 g mrożonego groszku
200 g mrożonych mini marchewek
2 łyżki soku z cytryny
pęczek świeżego koperku (lub jedna łyżka koperku suszonego)
sól, pieprz
2 kiełbaski seitanowe (lub sojowe)


Cieciorkę opłucz, przełoż do garnka i gotuj przez ok. 1 godzinę lub do miękkości, odcedź. Rukolę opłucz, osusz i delikatnie posiekaj. Na patelni rozgrzej 2 kostki  bulionu lub 1 łyżkę oliwy. Dorzuć nasiona kuminu i pozwól, aby uwolnił się ich aromat. Wrzuć cieciorkę, podgrzej ją chwilę (ok. 3-4 min), mieszając,  a następnie dorzuć  rukolę, zamieszaj, przykryj i poczekaj, aż rukola zmięknie, co powinno zająć ok. 1 min. W rondlu ponownie rozgrzej pozostałą część bulionu lub oliwy, wrzuć marchew i groszek, wciśnij sok z cytryny, przykryj i duś ok. 7 min, aż warzywa będą miękkie, na koniec dodaj posiekany koperek, dopraw solą i pieprzem do smaku.

Na koniec rozgrzej patelnię grillową i smaż kiełbaski z każdej strony, aby ładnie się zarumieniły.

Gotowe. Możesz zajadać od razu, albo podobnie, jak ja zapakować w pudełka i zabrać ze sobą do pracy. 

2 komentarze:

  1. Bardzo lubię takie praktyczne przepisy. Sama na co dzień zabieram pojemniki do pracy, a czasem pomysłów już brak. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko wygląda przepysznie, zwłaszcza ta sałataka z cieciorką mi się podoba ;) A takich kiełbasek nigdy nie jadłam :P

    OdpowiedzUsuń

Witam! Miło mi Ciebie gościć, proszę o wyrażenie swojej opinii na temat aktualnego posta. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

TOP